Jei domitės kompiuterine grafika, tikriausiai esate sutikę žodį vektoriai. Šioje temoje sužinosite pagrindinius rastrinės ir vektorinės grafikos skirtumus.
Geriausiais palyginimas, kurį galiu čia pateikti: jūsų mėgiamas Adobe Photoshop ir Adobe Illustrator. Abiejų šių programų dėka galima sukurti nuostabių dalykų, tačiau jos yra visiškai skirtingos. Photoshopas orientuojasi į rastrinę grafiką, o iliustratorius į vektorinę grafiką.
Rastrinė grafika
Virtualiame tinkle yra naudojama rastrinė grafika, kuri padeda suformuoti vaizdą matomą ekrane naudojantis pikseliais. Būtent todėl daug kartų priartinę įprastą paveiksliuką jo kokybė žymiai sumažėja ir galima įžvelgti mažus kvadratus, iš kurių ir sudaryta visa rastrinė grafika. Kadangi rastriniai vaizdai yra visiškai priklausomi nuo skiriamumo, todėl yra labai sudėtinga išlaikyti vaizdo kokybę didinant vaizdo dydį. (Skiriamumas - nurodo pikselių skaičių ilgio vienete, istoriškai - colyje (dpi – dots per inch) arba pikselių skaičių colyje (ppi – pixels per inch)). Įrašant vaizdo duomenis į diską laikomasi keturių faktorių (skiriamumo, spalvų kiekio, nuostolių ir universalumo (formatas turi būti žinomas ir populiarus)), kurie nulemia galimo grafinio formato pasirinkimą.
Dažniausiai aptinkami rastriniai formatai:
BMP - paveikslėlių formatas naudojamas saugoti taškinės grafikos skaitmeniniams paveikslėliams, ypač Microsoft Windows operacinėse sistemose. Kadangi BMP formatas nėra patentuotas, jis yra plačiai pritaikomas ir vienodai suprantamas įvairiose operacinėse sistemose, išoriniuose įrenginiuose.
GIF - paplitęs internete formatas, skirtas suglaudintiems failams įrašyti be jokių nuostolių (neprarandant kokybės). Tinka animacijai, grafikams. Daugiausiai galimos 256 spalvos.
JPEG - specialiai nuotraukoms saugoti skirtas formatas. Paplitęs internete, labai efektyvus glaudinimas, tačiau didėjant glaudinimo laipsniui, prastėja kokybė.
PNG - standartinis formatas, skirtas suglaudintiems failams įrašyti neprarandant kokybės. 24 – 48 bitų RGB spalvos.
Vektorinė grafika
Vektorinė grafika skirtingai nei rastrinė yra sudaryta iš matematinių išraiškų, todėl ši grafika sukuria aukščiausios kokybės vaizdus. Objektai dažniausiai yra sudaryti iš linijų, kreivių ar kitų formų, kuriuose galime keisti spalvą ar užpildymą. Objektai taip pat gali būti keičiant jų formą ar tiesiog juos transformuojant. šiems veiksmams atlikti naudojami mazginiai ir kontroliniai taškai. Vienas iš privalumų vektorinėje grafikoje yra tai, kad jis nėra priklausomas nuo skiriamumo, taigi sumažinę ar padidinę objektą iki norimo dydžio nepaveiksime linijų ryškumo ir tiesumo, tiek kompiuterio ekrane, tiek ir spaudoje.
Vektoriniai formatai nesunkiai gali būti nesunkiai paverčiami i rastrinius. šis procesas vadinamas rastrizavimu, o atviršktinis vektorizavimu. Dėl savo prigimties vektoriniai formatai dažniausiai yra konvertuojami į PNG ar GIF formatus, kurie populiariausi yra internete.
Vieni iš populiariausių vektorinių formatų:
Ai (Adobe Illustrator)
CDR (Corel Draw)
PDF
DFX (AutoCad)
Panaudoti šaltiniai: http://e-stud.vgtu.l...f_1paskaita.pdf
Šį pranešimą redagavo Triušis Baksis: 18 rugsėjo 2014 - 17:06