Jei neįdomu, neskaitykit.
Kasmet Lietuvoje generuojama tūkstančiai tonų atliekų, tarp kurių yra ir automobilių remonto atliekos ar net patys automobiliai. Kai kurios automobilių atliekos yra degios ir toksiškos, jų negalima tiesiog išpilti į žemę ar kanalizaciją arba po naudojimo išmesti į šiukšlių dėžę(pagaunat prikololą? ) . Netinkamas automobilių remonto atliekų atsikratymas yra žalingas ne tik aplinkai, bet ir žmonių sveikatai, ko pasekoje galite gauti velnių nuo policijos ir gali tekti susimokėti
Ką daryti su dažniausiai susidarančiomis automobilių atliekomis – alyva, filtrais, padangomis ir akumuliatoriais?
Alyva
Automobiliams būtina reguliariai keisti alyvą(bent jau kartą į pora metų, bet jaučiu, ar jūs keičiat ) . Neteisingai pašalintas naudotas variklio tepalas yra vienas iš pavojingiausių taršos šaltinių, jei kas neaišku, todėl vienas litras alyvos gali užteršti milijoną litrų vandens. Senos alyvos išpylimas kieme sukeltų didelį pavojų aplinkai dėl naudotame tepale esančių teršalų kaip švino, kadmio ir arseno. Tačiau užterštas tepalas gali būti perdirbamas ir vėl panaudojamas kaip tepalinė ar hidraulinė automobilių alyva.
„Dažniausiai vairuotojai automobilio alyvą keičia autoservisuose, kurie ir turi pasirūpinti šios atliekos sutvarkymu. Tais atvejais, kai alyvą keičiame namuose, naudotu tepalu tenka pasirūpinti patiems. Vienas iš būdų – alyvos atliekas pristatyti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles arba perduoti pavojingų atliekų tvarkytojams. Šių tvarkytojų ir didelių gabaritų aikštelių sąrašą bei alyvos atliekų priėmimo sąlygas galima rasti www.atliekos.lt“, – sako plonu balsu Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovė Veronika Masalienė.
Filtrai
Panaudotus automobilių tepalų, kuro ir oro filtrus taip pat būtina perdirbti. Filtrų atliekose yra metalo, alyvos, plastmasės ir filtruojančios medžiagos. Metalą galima daug kartų perdirbti ir tokiu būdu taupyti gamtos išteklius ir energiją. Gyventojai senus automobilių filtrus gali palikti autoservisuose, jei naudojamasi jų paslaugomis tvarkant transporto priemonę, arba nuvežti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų aikšteles. Filtrus, kaip ir kitas automobilių atliekas, taip pat galima perduoti atliekų tvarkytojui. Kitas variantas, tiesiog meskit į konteinerį, tik žiūrėkit, kad mentai ar kaimynai nepamatytų :|
Akumuliatoriai
Akumuliatorius yra toksiškas(ką man atrodo patys žinot), dėl korozinių medžiagų ir jų sudėtyje esančių sunkiųjų metalų, kuriems patekus į aplinką gali būti užterštas dirvožemis ir vanduo. Tačiau dauguma akumuliatorių dalių yra perdirbami, pavyzdžiui, švino plokštės gali būti pakartotinai naudojamos jas minimaliai apdorojus. „Svarbu, kad naudotas akumuliatorius būtų laikomas sandarioje talpykloje ir taip būtų užkirstas kelias teršalams patekti į aplinką ir ją užteršti. Jokiu būdu negalima deginti senos automobilio baterijos, nes išmetami dūmai yra pavojingi ir gali sprogti. Seni automobilių akumuliatoriai irgi turi patekti pas atliekų tvarkytojus“, – teigia V. Masalienė. Senus automobilių akumuliatorius priima ne tik tokias atliekas tvarkantys atliekų tvarkytojai, bet ir savivaldybių stambių atliekų surinkimo aikštelės. Perkant naują akumuliatorių, senąjį galima palikti pardavėjui. Altervatyvus variantas yra toks, kad kai būna(o gal važinėdavo, nes seniai mačiau) tokie autobusiukai, kur ateina į į namus ir įkyriai prašo, kad parduotum nenaudojamus akumuliatorius. Už tai užsidirbsite kelis centus, o jie už tai pora eurų praturtės
Padangos
Senas automobilių padangas nevalia mesti bet kur. Į aplinką patekusios padangų atliekos suyra tik per 120-140 metų(apytiksliai), o padangas perdirbus arba panaudojus energijai gauti taupomi gamtos ir gamybos ištekliai. „Atliekų tvarkytojai už seno akumuliatoriaus ir filtrų atidavimą jo turėtojui atlygina, tačiau už alyvos ir padangų atliekų pridavimą gali tekti sumokėti. Didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelės nemokamai iš gyventojų priima tik tam tikrą alyvos ir padangų atliekų kiekį“, – primena bendrovės „Atliekų tvarkymo centras“ vykdomoji direktorė Kristina Štelmokaitienė. Gamintojų ir importuotojų asociacija kasmet vykdo aplinkosauginius projektus „Mes rūšiuojam automobilių atliekas“ ir „Mes rūšiuojam autoservise“. Projektų metu jo dalyviai informuojami apie tinkamą alyvų, filtrų, automobilių amortizatorių atliekų sutvarkymą bei sudaromos palankios šių atliekų pridavimo sąlygos. Taip pat daug dėmesio skiriama eksploatuoti netinkamų transporto priemonių ardytojų švietimui, kad susidarančios atliekos būtų tvarkomos pagal visus reikalavimus ir būtų išvengta neigiamo poveikio aplinkai bei žmonių sveikatai. Arba tiesiog pavažiuokit ir išmeskit į pakelę, tik žiūrėkit, kad nepagautų.
PS: Sekanti tema bus apie Audi
Balsavimas viršuje, manau nesunku.